وبلاگ تیم هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

این وبلاگ متعلق به اعضای تیم المپیاد نجوم ایران برای اعزام به هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک می‌باشد.

وبلاگ تیم هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

این وبلاگ متعلق به اعضای تیم المپیاد نجوم ایران برای اعزام به هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک می‌باشد.

آشنایی

هو الحبیب

منم سلام عرض می کنم خدمت دوستان عزیز و خیلی خوشحالم که این یه سال انشاالله در خدمت شمام(حالا چرا یه سال؟! شاید بیشتر! :دی)

خب برای شروع میخواستم یه چیز جالب بهتون بگم که خودم به واسطه ی اساتیدی که تو دوره تدریس می کردن باخبر شدم!

فروردین همین امسال ماهواره ی پلانک1 اطّلاعاتی رو برامون فرستاد که با آنالیز اونا دوباره یه سری ارقامی که از فضا داشتیم عوض شدن. نه خیلی ها، یه کم! 

 

مثلاً ثابت هابل H0 دیگه 72 نیست! بلکه شده 67.80 با عدم قطعیّت 0.77 کیلومتر بر ثانیه بر مگاپارسک.2

حالا بقیه ی نتایج بدست اومده از این پروژه رو میتونید از لینک اینجا  ببینید که البتّه سواد ما ها به خیلی قسمتا قد نمیده! در کل من پیشنهاد می کنم اونایی که به نظرتون جالبه رو مثل لنزینگ و سی ام بی و ... رو یه نگاه بندازید امّا اصل نتایج تو پی دی اف XVI یعنی پارامتر های کیهانیه که پیشنهاد می کنم حتماً دانلودش کنید و یبار بخونیدش!

ساده ترین کار هم اینه که از لینک های 1 و 2 استفاده کنید و تو ویکیپدیا مطلب رو بخونید.

1:(Planck(spacecraft

2:Hubble's law

در ضمن من همون علویم؛ خواستین بیشتر منو بشناسید بیاید به این وبلاگ

موفّق باشید!

نظرات 1 + ارسال نظر
mahdi جمعه 9 اسفند 1392 ساعت 11:15

چرا دیگه تو وبلاگتون که به این وبلاگ لینک کردین مطلب جدید نمی ذارین؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد