وبلاگ تیم هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

این وبلاگ متعلق به اعضای تیم المپیاد نجوم ایران برای اعزام به هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک می‌باشد.

وبلاگ تیم هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

این وبلاگ متعلق به اعضای تیم المپیاد نجوم ایران برای اعزام به هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک می‌باشد.

اولین امتحان دوره انتخابی تیم

سلام!

بالاخره اولین امتحان انتخابی تیم را دادیم!

امتحان اول مربوط به مباحث ریاضی و فیزیک دانشگاه و امتحان دوم هم آزمون کیهانشناسی بود که دکتر نعمت الله ریاضی طرح کرده بود!

لینک دانلود:

http://s5.picofile.com/file/8106194842/TST2014_1.pdf.html

موفق باشیم!

نظرات 12 + ارسال نظر
ششسشس پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 17:13

این اقا احسان عابدی هستند

... دوشنبه 23 دی 1392 ساعت 15:48

سهیل خان این متن رو یادت میارم:
Hi all,

Since we are planning to create an International weblog, we decided to translate our problem sets to English so foreigners could find our weblog useful. So, after a few days of hard work, we finished the English translations for our first and fifth problem set. So here are the links



حالا تصمیم بگیر.
ایقدم بچه بازی درنیار ناسلامتی تو هرچی نباشه بچه ی تبریز اخه. این حرکات از بچه های تبریز بعیده...

سلام،

بله، و اگه دقت کنین من متن رو حذف نکردم. به خاطر اون دوستانی که می آن به وبلاگ سر می زنن، من این پست ها رو گذاشتم بمونه. وگرنه حذفشون می کردم. ضمنا، بچه ی تبریز هم باشم، یه انسانم و دوست ندارم بیهوده کاری انجام بدم. اصلا اجباری هم نیست که من تو سوال طرح کردن و ترجمه شرکتی داشته باشم! بچه ها می تونن بدون من هم سوال طرح کنن و ترجمه کنن. همونطور که بدون داریوش هم تونستن.

موفق باشید،

SS

! پنج‌شنبه 19 دی 1392 ساعت 21:56

بچه ها چتونه؟
این بنده خدا هرکی که هست داره واقعیتو میگه
شماهام دارید یه حرکاتی مثل پارسالیا از خودتون نشون میدید و این واقعا بده!
وقتی اون متن "مسیرمان" رو نوشتید میخواستم بهتون بگم که دارید کج میرید،اگه به پارسال خودتون فکر کنید یادتون میاد که چرا کسایی که میان اینجا نظر نمیذارن یا به قول شما استقبال کمه!
مطمئن باشید سوالاتون (که واقعا قشنگ بودن)داره به خیلیا کمک میکنه و خیلیا دارن غیر مستقیم (بدون اینکه بیان وبلاگ و نظر بذارن و اینا!)از سوالاتون استفاده میکنن
سعی کنید چهره تون مثل پارسالیا به خاطر چیزای کوچیک و بی ارزش خراب نشه
و اینکه صلاح مملکت خویش خسروان دانند،من فقط فکر کردم به یه تلنگر نیاز دارید...

شما مطمئنید که سوالات ما رو رو دیدید؟!
-------------------------------
قبول کسی که میاد سوالا رو می بینه ممکنه نظر نده ولی فکر کنم لازمه سوالا رو دانلود کنه یا اصلا وارد وبلاگ شه!

npr یکشنبه 15 دی 1392 ساعت 20:36

باشه اصلا من دختر، من جهانی نرفته. (هر چند فکر نکنم اینا ملاک باشه). در ضمن اقا سهیل من از بچه های دوره هفت نیستم. اون موقعی که من طلا یک ایران شدم فکر کنم شما هنوز ابتدایی رو تموم نکرده بودی. اما در مورد سوال ها که گفتی هیچ کس بازخورد نمیده : قرار نیست هرکی سوال هارو حل میکنه بازخورد بده یه بار دیگه هم میگم طراحی سوال برای خود شما خیلی مفید تر از بقیه بچه هاست.
اما یه چیزی دیگه و اونم این که من با تمام کار ها و مشغله هام در طول هفته سعی می کنم حداقل هفته ای یه بار اینجا بیام و برای این زحمت شما ارزش قائل میشم و حتی تک تک سوال هایی رو که طراحی کرده بودید رو با وجود این که سرم بدجور شلوغه حل کردم .
پس مطمئن باش خیلی الان دارن به کارتون نظارت می کنند.
با ارزوی موفقیت برای همتون.
اینم اسمم که پرسیده بودی: E . A

اون کسی که ابتدا به کار ها و رفتارتون لقب دخترونه داد آقای انصارین نبود.
بنده بودم علیرضا علوی
به خاطر حرفم عذر میخوام ولی کماکان بر این باورم که بیشتر حرف شما موجب تفرقست تا تشویق!
__________________________________________
سلام اقای ...
من خیلی کنجکاو شدم، خیلی خوشحال میشم ادرس ایمیلتونو برام بفرستید،
shahabmohin@gmail.com
ممنون،
شهاب.

npr چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 23:20

ببین یه چیز دیگه الان یادم افتاد. اون موقعی که ما جهانی رفتیم بچه ها خیلی زیاد فعال بودن و بابت این کار سر هیچکی منت نمی گذاشتن. اما متاسفانه تیمی که به یونان فرستادیم یه بدعت غلط پایه گذاری کرد و اونم منت گذاشتن به خاطر طراحی سوال بود.
و یه نصیحت هم به عنوان کسی که چند سال بیشتر از شما تو المپیاد نجوم بوده از من قبول کنید وانم این که: مطمئن باشد هر کس تو سال قبل از جهانی بیشتر سوال طرح کرده مدالش از بقیه خوشرنگ تر بوده. به هر حال من پیام های قبلی رو واسه این گذاشتم که تحریک بشید و بیشتر فعالیت کنید. و خواهشا بچه هارو به تیم سال قبل حواله نکنید چون تیم سال قبل یکی از بدترین تیم هایی بود که به عمرم دیدم و متاسفانه دارم میبینم این اخلاق های بچه های پارسال داره به بچه های امسال سرایت میکنه...
مواظب باشید به سرنوشت پارسالی ها دچار نشید. دیدم که میگم.

ببینید، هر حرفی رو میشه به n تا حالت زد، شما بدترین نوعش رو انتخاب کردید! قبول دارم که فعّالیّتمون کم شده ولی خیلی خیلی بی انصافیه که اون موقع فعّال بودنمون، همه ناظر فنّی بودن و ساکت! خب اون موقع تشویق می کردید.
همه که مثل دوره ی 7 شما هایپر اکتیو نمی تونن باشند!
----------------------------------------------------------------------------
بحث منت گذاشتن نیست. وقتی ما 10 سری سوال تهیه کردیم ولی یا کمترین بازخوردها مواجه شدیم (چه انتقادی چه تشویقی) تصمیم گرفتیم دیگه اینکار رو ادامه ندیم. دلایل زیادی هم میشه مطرح کرد از جمله اینکه شاید اصلا نیازی به این سوالات نیست و...

npr چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 23:06

جان من کی به پیام قبلی جواب داد؟ از کجا فهمیدی من دخترم؟ اخه نه واقعا رو چه حسابی به من دختر گفت؟اصلا روحیه من نابود شد.اخه لامصب رو چه حسابی بهم دختر گفتی؟

بیاین منطقی باشیم
حرکت و لحنتون خیلی دخترونه بود خو!

هلیا چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 17:45

سلام!
من به این چیزها کاری ندارم!
خوب اقا محین زحمت کشیدند، دستشون هم درد نکنه!
بقیه بچه ها هم پشت صحنه تلاش کردند، خوب از اونا هم متشکریم،
ولی چرا یه سری ها اصلا فعالیتی نشون نمیدن، مثلا اقا شاهین راد تا حالا نه سوالی تو ازمون ها دادند و نه کاری! اصلا تو لیست نویسندگان نیستند!

خوب فعالیت در وبلاگ کار اجباری که نیس، دوستان لطف دارن که در وبلاگ فعالیت میکنن.
-----------------------
به این لینک مراجعه کنید تا پاسخ سوالات خود را بگیرید:
http://7thioaa.blogfa.com/post/16

npr چهارشنبه 11 دی 1392 ساعت 14:53

اون دوستی که به پیام قبلی من پاسخ داد و گفت شهاب بیکاره بهتره یه سر به پست های وبلاگ بزنه ببینم کیه که داره چند وقته وبلاگتون رو بروز می کنه؟
در ضمن من اقای محین رو حتی تاحالا ندیدم ولی اون چیزی که مشخه از خیلی های شما فعال تره.

دوست عزیز، وبلاگ ما مربوط به شخص خاصی نیست. این وبلاگ متعلق به 11 نفر دوره ی طلای المپیاد نجوم و اخترفیزیک هست. اصولا آقای محین به نمایندگی از همه اعضای وبلاگ پست می گذارند.
-----------------------------
و البته خیلی کارها هست که شاید به چشم نیاد، از جمله طرح سوالات و آزمونها، تایپ و آماده سازی اونها، تصحیح برگه های مرحله اول و... که به صورت تیمی انجام می شوند!
-----------------------------
بله واقعا آقای محین و بیشتر از ایشون آقای بهدین خیلی برای وبلاگ زحمت می کشن،ولی چیزی که مشخصّه اینه که شما تعریفتون از فعال اشتباهه!دختر خانم سعی نکنید که بین دوستان اختلاف بندازید چون تنها کسی که ضرر خواهد کرد شمایید!
-----------------------------
البته کارهای اصلی شامل طرح سوالات و ... به صورت کاملا گروهی انجام میشه!
کیهان
______________________________
سلام،
شماها واقعا لطف دارید، منم کاری که از دستم برمیامد کردم تا بچه ها در سراسر کشور راحت تر باشند،
ولی فعالیت من در این وبلاگ منکر فعالیت دیگر بچه ها نیست! بقیه بچه ها هم در زمینه های مختلف مثل طرح سوال و ترجمه و تایپ فعالیت کردند.
موفق باشیم.
شهاب

npr سه‌شنبه 10 دی 1392 ساعت 21:17

واقعا من موندم این شهاب نبود شما چیکار می کردین. خداییش خیلی زحمت میکشه. دمش گرم. از بقیه بچه های تیم خیلی فعال تره. امیدوارم همگی مثل شهاب باشید.

چشم! حداکثر سعی مون رو می کنیم که بیکار باشیم!

من! سه‌شنبه 10 دی 1392 ساعت 08:20

سوالا رو آقای ریاضی طرح کردن؟؟ وو! قدر ندونستیم وقتی شیراز بودن. (البته اونموقع راهنمایی بودم!!!)

علی یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 14:20

انصافا خیلی راحته
اون که ریاضی فیزیکتون تقریبا الکترومغناطیس و جبر خطی ساده هستش
اونم که کیهانشناسی که خیلی روتین هستش
اثری از خلاقیت و تفکر در این آزمون ها دیده نمیشه

اینکه خلاقیت و تفکر نداره، طبیعی هستش،
اما ....
----------------------------------------------------------------
مگه چه انتظاری داشتید؟ مطمئنا از آزمون های دوره که آسون تر نیست!

امین یکشنبه 8 دی 1392 ساعت 12:11

دستت درد نکنه!کارت(تون) خیلی خوبه!
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد