وبلاگ تیم هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

این وبلاگ متعلق به اعضای تیم المپیاد نجوم ایران برای اعزام به هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک می‌باشد.

وبلاگ تیم هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

این وبلاگ متعلق به اعضای تیم المپیاد نجوم ایران برای اعزام به هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک می‌باشد.

بحث 2

در ادامه بحث قبلی 

یک بحث دیگه ای که مطرح شد بحث غرور  و تاثیری که یه آدم مغرور روی بقیه می ذاره و ...

ببنید بیایید اول از همه یه تعریف مشخصی از غرور داشته باشیم تا بدونیم داریم دقیقا سر چی بحث می کنیم .

غرور رو شاید بشه خیلی ساده : شناسایی دقیق و کامل توانایی ها ی هر کس و شناسایی مکانیزم کاری بین اجزای فکری و فیزیکی بدن هر شخص و "ایمان " داشتن به نتایجی که از اون ها بدست می آد .

مثلا شما خیلی خوب تونستید توانایی کار با ماشین حسابتون رو به طور سیستماتیک و با تمرین افزایش بدید به گونه ای که تعداد بسیاری محاسبه رو می تونید با دقت خوبی و بدرستی انجام بدید . مثلا اگه کسی از شما بپرسیه فلان جواب چی میشه و شما با اطمینان نادری بگید فلان ، شخص پیش خودش میگه واه واه این چه طوری انقدری به خودش مطمئنه ؟ مگه نمی دونه تو هر کاری کمی شانس و عدم قطعیت دخیل ه ؟؟ و منتظر میشینه تا روزی که جواب شما غلط در بیاد و بگه هه هه گند زدی ! 

این شاید یه تعریف ساده باشه از آدم مغرور و واکنشی که افراد به یه آدم مغرور دارند . 

بیایید یه کم جهت بحث رو عوض کنیم ، توی این دنیا در هر زمینه ای آدم های موفقی رو میشه شناسایی کرد ، و اگر این سوال در ذهنتان وجود دارد که چه طور شد اون شخص موفق شد و از اون مهم تر  من چطوری موفق بشم ، باید بگم جوابش ساده است . معقول ترین کار هایی که میشه انجام داد اینه که لیستی از افراد موفق بدست بیاریم و شروع به تحقیق در زندگینامه شون بکنیم و به دنبال الگویی مشابهی در زندگی همه آنها بگردیم ، مثلا متوجه می شویم که 90 درصد افراد موفق در فلان زمینه در فلان دانشگاه درس خوانده اند(اتفاقی که برای والدین اکثر ما افتاده ، چون توی این کشور اون معدود آدم های موفقی هم که بودند از راه تحصیل موفق شدند پدر مادر های ما به طور ناخودآگاه از روش بالا استفاده کردند و ما رو به زور مجبور به تحصیل کردند ! اون اکثرا تو رشته ریاضی فیزیک !! ) پس به این نتیجه می رسیم که شاید به عنوان قدم اول از این هزار تویی که درش هستیم رفتن به همان دانشگاه گزینه ی خوبی باشد . با همین روش و انجام آن به صورت کاملا سیستماتیک و دقیق و با برنامه ریزی منضبط و سختگیرانه و البته افزودن چاشنی "مهارت های خود " می شه تمام قدم های بعدی رو به صورت کامل طی کرد . 

حالا شاید بپرسید که بخش شانس قضیه کجا رفت پس ؟ جواب تمام حرف های پستی قبلیه ! شانس رو می شه با صرف تلاش بیشتر کمتر کرد ، هر چه تلاشتون بیشتر باشه شانس کمتر می شه ، شما بدون حق انتخاب در مقابل بیرحمی طبیعت قرار گرفتید می تونید تنبل باشید و بذارید طبیعت تسخیرتون کنه یا می تونید باهاش مبارزه کنید و پیروز شید (قبول دارم حریف سرسختیه ! :دی )

پس :

1- ما می تونیم با یه برنامه ریزی دقیق به هر هدفی برسیم

2- بخش شانس رو میشه با تلاش بیشتر تا هر حدی کم کرد

پس شما برای رسیدن به هر قله ای که دوست دارید فقط و فقط به خودتون نیاز دارید و تجربه ی افراد موفق دیگه در اون رشته (تو جمله قبلی مفهومی وجود داره که نمی تونم بطور صریح بیان کنم ! امیدوارم خودتون متوجه شده باشید :) )

حالا دو بحث بالا رو گره می زنیم ، من و بقیه بچه هایی که مدال طلا گرفتیم در زمینه "کسب مدال طلا کشوری " آدم های موفقی هستیم (این نه درجه علمیه ، نه یعنی ما خفنیم ! نه ما شاخیم ! نه ما گنده شدیم ! نه باد داریم ! صرفان در این زمینه موفقیم !! همین ! )

و حرف من به طور خلاصه اینه که :

1- دوستانی که می خوان در این زمینه خاص موفق بشن می تونن از روش بالا استفاده کنن و از تجربیات ما و سال قبلیا استفاده کنن و مطمئن باشن که بدون هیچ منتی کمک ما رو به همراه خودشون دارن !

2- اکثر ما جزو "بیشترین تلاش کننده های " دوره خودمون هم هستیم ! و شخص من از اونجایی که به خودکفایی محض معتقدم واقعا هضم بعضی از نظرات دوستان که موفقیت در این زمینه رو "صرفا " به خاطر لطف الهی می دونن غیرممکنه !

3- بعضی از دوستان همچین میگن "حالا یه طلا شدی ... " انگار سالیانه به 10 میلیون دانش آموز مدال طلا داده میشه ! ببینید بیایید یه کم منطقی باشیم ! ما 11 نفر در زمینه "کسب مدال طلای کشوری " از بقیه افراد دوره خودمون که موفق نشدیم موفق تریم ! صرفا در همین زمینه ! خیلی از غیر طلایی ها بودند که از من خیلی باهوش تر بودند(اسم میبرم شهریار جاویدی نقره یک امسال که قلب هممون رو تسخیر کرد ! ) ، خیلی ها بودند که سواد خیلی بیشتری داشتند ، خیلی ها امکانات کمتری داشتند (تمام دوستان شهرستانی تمام ادوار المپیاد ها ! ) 

ولی در نهایت این ما بودیم که "طلا " شدیم ! شاید وقتی بیایید دوره چهل بیشتر به مفهوم "طلا " شدن و تفاوت هایی که با با بقیه ی موفقیت ها و مدارج داره پی ببرید ! 

رفتار منطقی در برابر کسی که از شما در یه رشته ای (چه خوب چه بد ) بهتر و موفق تره احترام گذاشتن و کسب تجربه است ولی قطعا هیچ الزامی هم کسی نمی تونه بذاره !! ولی قطعا این که توهین بشه تلاش هامون دست کم گرفته بشه هم رفتار منطقی و اخلاقی نیست !! 

هرگز در تاریخ حیات روی زمین ، موجودی با چنین چینش و گزنیش توانایی ها که درون "شما " وجود داره ، وجود نداشته !

به توانایی هاتون ایمان داشته باشید و سخت تر از حدی که تو ذهنتون ساختید تلاش کتید !


نظرات 51 + ارسال نظر
name چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 21:14

آفرین... کلیت قریب به اتفاق حرفاتو قبول دارم.

من! پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 ساعت 11:49

واقعا؟؟ ایول دارن!
میگم سوالای دانشجوها یعنی چی؟ کیا طرح کردن؟ کدوم سوالا بودن؟
کیا تصحیح کردن؟

دشمن پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 ساعت 00:27

منم اونجا زدم یه چیز شبیه به این اورد ولی من راه حلش را میخواهم......

ولفرام‌آلفا راه حل هم می‌ده. یه گزینه داره که باید بزنی.

CIA چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 22:41

این یکیم میشه:x-2(x^(1/2))+2ln(x^(1/2)+1)

برو تو این سایت
wolframalpha.com
هر انتگرالی بدی به صورت تشریحی برات حل می‌کنه.
(خطاب به کسی که پرسیده!)

..... چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 22:05

جدی تصحیح شده ؟؟؟؟ پس چرا میخوان آخر خرداد اعلام کنن نتایجو...؟؟؟؟

دلیل داره
۱- کامل تصحیح نشده.
۲- تا پایان آزمون‌های نهایی صبر می‌کنن.

دشمن چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 21:49

معذرت میخوام وقتی یه بار دیگه کامنتم رو چک کردم دیدم علامت های بین عبارت ها رو اشتباه گذاشته بودم! برعکس گذاشته بودم اگه اونطوری بود که راحت حل میشد منظور من این عبارت........لامصب خیلی سخته اگه جواب این رو بگین واقعا ممنونم.....
(((x^(1/2)÷(1+(x^(1/2

من! چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 19:27

یعنی اگه با سرعتی یک صدم سرعتی که اینجا کامنت جدید میاد، برگه های م 2 رو تصحیح کرده بودن، الان تکلیفمون معلوم بود!

سوالات دانشجوها تقریبا تصحیح شده،
سوالات دکترها هنوز کامل تصحیح نشده!

CIA چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 19:22

میشه:2/3(x-3).x^(1/2)

من چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 18:11

سلام
چه فصلایی از کتاب فیزیک عملی مهم ترن ؟

توی یک پست, قبلا توضیح داده شده‌است.

دشمن چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 15:00

.منظورم اینکه علم و دانش به ایشون میخوره!
چقدر دوستان ذهن منفی دارند!
یک سوال داشتم:
(((x^(1/2))-(1÷(x^(1/2)) انتگرال این عبارت چیست لطفا جواب بدید؟

..... چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 12:32

اقا یه رای گیری کنیم خودمون تیمو مشخص کنیم....چطوره..؟؟؟

کوشا چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 11:51

آقا دشمن یه قرار بزار هم دیگه رو ببینیم کم کم داره ازت خوشم میاد(اوففففففف).

دشمن چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 10:48

چقد کنجکاوی؟

! چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 10:34

خسته نباشن واقعا:|

! چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 09:18

مدالو جدی گفتین؟!

بله بیایید دفتر روابط بین الملل پیش آقای مددیان ، هم لوح تقدیرتون هم مدالتون رو بگیرید .
-------------------------
ظاهرا باشگاه برای مراسم اهدای مدال هزینه زیادی در نظر گرفته و بودجه کمه. پس مدال بی مدال. این به بعد فک کنم باید المپیاد رو بدون مدال برگزار کنن.

دشمن چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 00:19

یه چیزی....

چه چیزی؟

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 22:55

چی بهش میخوره؟

چی بخوره خوبه؟

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 21:51

اون سه نقطه ای که تو دو کامنت قبلی رو که گذاشته بودم تکمیل کردم کار خاصی نکردم!

خب به علی چی کار داشتی؟
اخه اصلا به علی میخوره؟؟

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 20:50

شک داشتم که استاد زینالی ولی میخواستم به یقین برسم....
بگیرم بذارم رو تاج سرم.... (تکمیل کامنت قبلی((

هان؟

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 20:31

این ای جان کیه ؟ بگیرم...

ای جان
_________
تو که علامه ای هستی، باید بشناسیش

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 20:26

یجوری!

CIA سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 19:58

سال أولی ها چجورین؟؟؟؟

..... سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 19:05

ممنون از اطلاعات دقیق cia.... ولی تو که سال اولی چرا...هیچی ولش کن... چرا اولای امسال اینجوری شدن ؟؟؟ اولای ما هم دو سه روز پیش یه سوال ازم پرسیدن بلد نبودم پیچوندمشون...:D

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 18:41

نه تایید نشد شاید یکی دیگه دوباره حذفش کرده!

عجیبه!

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 18:29

همون کامنت این که گفتم از طباطباییم...

جدا؟ من خودم تایید کرده بودم که!

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 18:21

اصن اون کامنت منو تایید نکردین...

کدوم کامنت؟

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 18:14

در ضمن من فقط و فقط گفتم از ادونسن نگفتم که ادونس خوبه یا بده یا چیه.....

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 18:10

آفرین به استاد CIA
در ضمن گرادیان و لاپلاسی از درس های سال اوله!!!
من سوال نپرسیدم که خوندن مشتق توماس کافیه من گفتم پس اونوقت مشتق در توماس بلد باشیم کافیه....سوالی نبود ...خبری بود....
حالا به چه دردتون میخوره بدونین من چیم و کیم و چندم و........

شهاب بس کن دیگه خزز شدددد :))

CIA سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 17:55

خب اگه گفته بودن أون دوست عزیزمون دیگه نمیپرسید....
راستی چرا کشور همه زده ایران الا من که زده رومانی؟

در مورد مطلب دومی هم احتمالا از برنامه‌های غیرمجاز استفاده می‌کنید!
در مورد خط اول هم که احتمالا اون دوستمون ندیده بوده کامنت دشمن عزیز رو!

CIA سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 17:25

احتمالا آقای دشمن سال أولی هستن چون در پست های قبل اشاره به درس های سال اول کردن مثلا گفتن آیا خوندن مشتق در سطح توماس کافیه؟
برای جواب به سؤال بعدی شما اینکه أیشون از چه مدرسه ای هستن، ما به چند مطلب قبل برمیگردیم که در باره سایت آقای بیات و سؤال های أیشون پست گذاشته بودند که ایشون از ادونس علامه هستن واز مدرسه طرفداری کردند(کاملا مخالف قوانین سایت)، درنتیجه ایشون از ادونس هستن....ولی سؤالی که از خود بأید بپرسیم این است که بچه سال أولی سوالای دوره به چه دردش میخوره؟

بنده خدا خودش گفته بود که از اولای طباطباییه!
______________
ای جان

سلام سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 12:28

لطفا ج بدین

نه

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 11:17

با اعضای تیم جمله بساز....

..... سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 10:47

دشمن جان داداش شما کلاس چندی ؟؟؟؟ کدوم مدرسه ای ؟؟؟

سلام سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 10:41

یعنی دیگه جشن نمیگیرن؟!

دشمن سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 09:57

تیم؟

جمله بسازم؟

سلام سه‌شنبه 6 خرداد 1393 ساعت 09:22

مدالا رو کی میدن؟؟؟؟؟

برید پیش اقای مرندیان و از ایشون بگیرید!

دشمن دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 23:54

درسته منظورم از عملگر ها گرادیان و لاپلاسی و.. واقعا اینا تو دوره زیاد کاربرد ندارن بعنی ما اگه مشتق در حد دبیرستان یاد بگیریم کافیه!
برازش گفتم نگفتم که بهم ربط دارن چطور چنین استنتاجی کردی ای دوست!

جمله‌ات جوری بود که این‌طوری برداشت می‌شد. (این‌جور چیزها و سه نقطه آخر خط دوم که انگار این دو تا موضوع به هم ربط دارن)
مشتق و کاربردهاش در حد کتاب توماس کافیه! البته برای چندتا مبحث خاص (مثل نیرو و پتانسیل) باید گرادیان بلد باشید که بدونید تعریفش چیه و اینا کافیه.

دشمن دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 23:20

یه سری پست در مورد عملگرها و کاربرد های ریاضی بذارین که هم کاربردی باشن هم تو دوره زیاد میان....
امسال سوالای دوره 40 بیشترش برازش خط میخواست...
کلا در مورد اینجور چیزها..

عملگرها چه ربطی به برازش خط دارن؟! اگه منظورت عملگرهای برداریه مثل گرادیان و لاپلاسی که زیاد توی دوره کاربرد ندارن. کلا منظورت از عملگر چیه؟
در مورد تحلیل داده قبلا کتاب معرفی کردیم حالا اگه چیز خاصی منظورته بگو!

دشمن دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 20:04

از منبع موثق!
دیدید گفتم که میدونید یکی از دلیل هایم (دیدم دیگه خودتون لو دادید لازم به دلایل دیگه نیست) اینکه تو جواب کامنت های قبلی نوشتید :
نتایج معلومی! که نامعلوم بودنش معلومه..
ینی میدونید کی تیم نمیشهولی زمان اعلامش معلوم نیست!

اره دیگه عزیزم،
اتفاقا پریشبا تو CIA پیش باراک بودم، بهش گفتم کی تیم بشه خوبه!؟
که همون موقع با هم تیم انتخاب کردیم!

ما اینیم دیگه،
نتایج مرحله دو را نمیخواید؟

دشمن دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 16:09

بله.CIA هستی!
در ضمن میدونم که میدونید کی تیم نمیشه معلومه دیگه یعنی شما وقتی امتحان میدید یه تخمین از نمرات خود ندارید؟
ولی خب همتون تو یه سطحید تقریبا....

جالبه،
جدا این اطلاعاتی را که بقیه نمیدونن، تو از کجا میدونی؟

A دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 15:41

البته این هم درست نیست که چیزی که به دست اوردید رو بیارید پایین.
( خودتون گفتین که احترام بذاریم به خودمون.)
فقط خواستم بگم که ما برنامه ریز اصلی نیستیم.فقط میتونیم و باید برای خواسته هامون بجنگیم اما این که بهش برسیم دست ما نیست.(همون طور که نمونه اش رو هممون دیدیم زیاد)
و اینکه شما گفتید که ضعف اونه که برای رسیدن به هدفت دعا کنی یا اگه بهش رسیدی شاکر باشی و شما گفتین که من فقط به وسیله خودم به اهدافم میرسم . در صورتی که خودتون هم احتمالا از دوست ها و معلمین و اساتیدی کمک گرفتید و از اونا متشکرید.ولی به نظر من ضعف اونه که بشینی یه جا و همش شاکی باشی از اینکه چرا من شهرستانی ام و امکانات ندارم و n نفر دیگه همه تو شرایط عالی هستن.
و دیدگاه شما از نظر من بسیار به دیدگاه زمین مرکزی شباهت داره
به هر حال من اصلا نمیخواستم کاری که شما کردید رو کوچیک جلوه بدم یا توهین کنم.شما به چیزی رسیدید که ارزش خودشو داره و تلاشی کردید که از اون ارزشمند تره

جواد دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 13:52

آقا تیم مشخص نشد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تیم 11 نفره که انقد طول کشید.... نتیجه مرحله 2 سال بعد میاد...:d

یه منبع موثق شایعه کرده که فردا میاد!
نتایج معلومی که نامعلوم بودنش معلومه!!!!!

علی فهیم‌نیا دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 08:01

فرصت نشد خیلی از بحثا رو دنبال کنم و اصولاً کارِ درستی نیست واردِ بحث بشم. ولی فقط یه حرف با شهرستانی‌ها دارم:
الآن به هر نحوی شرایط اینی هست که می‌بینید. عدّه‌ای امکانِ داشتنِ کلاسِ منظّم رو دارن و مثلاً شما نداری. حالا دو راه داری. یا می‌تونی بشینی غر بزنی و گله کنی و بیای این‌جا بحث کنی یا می‌تونی به تلاشت اضافه کنی و به جایِ این‌جا بحث کردن برایِ دوره یا سالِ بعد آماده‌تر شی و بیش‌تر رویِ مسائل فکر کنی (این که کلاس نداری فرصتِ خوبیه که خودت رویِ مسائل فکر کنی ؛-) ). حالا انتخاب با خودته.
ما خودمون مثلاً شهرستانی بودیم ها آمو :-دی

مرسی استاد فهیم نیا،
بحثو رسمن خاتمه دادین :)
------------------------------------
دقیقا ، خیلی ممنون استاد
یزدان

دشمن دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 00:43

اون سوال زحل ایده خودشون وده؟ (بعیده)
اگه نبوده از کجا کپ زدن؟
رمزگشایی کنین!
تتتاتمحاووهعفلوتحتلدربقفعتگمحختکولیقیبلانگگنمجنکولعات

مگه من CIA هستم؟؟؟

moh یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 21:16

ببخشید واقعا تعریف غرور اینه؟؟؟

نه من از واژه غرور جوری که واسه خودم تعریف کرده بودم استفاده کردم و گفتم واسه رفع ابهام تعریف خودمو بگم تا سو برداشت نشه !
و گرنه اسمشو هر چیز دیگه ای هم می شد گذاشت :)
یزدان

دشمن یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 15:03

شما تو دوره گلدشتاین میخونین؟

نچ

D: یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 11:02

شما هم با این نوشته قلب مارو تسخیر کردی :))
[جدی مرسی :دی]

فامیل دور شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 23:56

آقایون یه مساله ای هست این که هر کی تلاش کنه قطعا تاکید میکنم قطعا به نتیجه خوبی میرسه..بر فرض یکی اگه واقعا المپیادی باشه اگر طلا نشه هم سال بعد از خیلی از کنکوری ها بهتر و سریع تر همه چیو یاد میگیره...اینو میشه به هرکاری تعمیم داد حتی کار خلاف.. دوما ما که شهرستان نیستیم فکر کردید همینجوری میریم سر کلاس همه چیو یاد میگیریم و هر مساله ای رو میتونیم حل کنیم...نه واقعا اینجوری نیست ما خیلی زحمت میکشیم و تلاش میکنیم...سوما اگر کسی طلا شده باید غرور داشته باشه که پس از دو سه سال تلاش الان به نتیجه اون همه زحمت رسیدن و گنده هستن و نیازی به گنده کردن ندارن...من با این که امسال تازه میرم سوم و هنوز فشاری بهم وارد نشده(فشار درسی!) دو سه بار تا مرز انصراف از المپیاد رفتم و برگشتم...واقعا المپیادی بودن کار سختیه ولی هیجان دوست داشتنی و باحالی داره...چهارما هر غروری بد نیست..پنچما خیلیا از شهرستانی ها المپیادی بودن و نتایج فوقالعاده ای با تلاش کردن گرفتن مثل آقای موسوی یا فهیم نیا یا استاد دوست داشتنی ام آقای ایزدی راد ....پس شهرستانی بودن دلیل خیلی خوبی نیست..هر چند که بی تاثیر هم نیست...با تشکر..من دیگه حرفی ندارم!!!!

دشمن شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 22:22

اقا یه پست ویژه در مورد تک ماده بذارین؟
به صورت تخصصی بحث شه...

یه دوست شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 21:59

قا مگه شما فردا امت دیف ندارین؟؟؟
خیلی بد تصحیح میکننا!!!

خوب،
اگه مستمر ها و پایانی نوبت اول شما حداقل 17.5 باشه، در اون صودت اگه نمره خرداد 0 هم بشه، نمره سالیانه 7 میشه و قبول میشید!
حالا کسی که نمیخواد 0بشه، پس با یه 5 هم میتونه بدون تک ماده قبول شه،
حل شد؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد