وبلاگ تیم هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

این وبلاگ متعلق به اعضای تیم المپیاد نجوم ایران برای اعزام به هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک می‌باشد.

وبلاگ تیم هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک

این وبلاگ متعلق به اعضای تیم المپیاد نجوم ایران برای اعزام به هشتمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک می‌باشد.

صد و یکمین پست وبلاگ

سلام.

همانطوری که خبر دارید پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی اعلام شد. به رسم هر ساله، عده‌ای در این آزمون قبول می‌شوند و عده‌ای نه! حالا به مناسبت این رویداد می‌خواهم که گپی با شما بزنم.

اول خطاب به پذیرفته‌نشدگان:

در ابتدا اگر واقعا فکر ‌می‌کنید که نمره قبولی رو کسب کرده‌اید و اشتباهی در تصحیح رخ داده، حتما از همان طریقی که باشگاه اعلام کرده (نه از هیچ طریق دیگری!) به نمره خود اعتراض بدهید چرا که به تک‌تک اعتراضات رسیدگی می‌شود و اگر وارد باشند، نمره به شما تعلق خواهد گرفت. 

در مورد دومی‌هایی که قبول نشده‌اند: شما یک فرصت عالی بدست آورده‌اید! سه ماه طلایی پیش رو دارید که اگر از آن‌‌ها درست استفاده کنید از رقبایتان که در دوره تابستانی هستند بسیار جلو خواهید افتاد! لازمه این کار هم فراموش‌کردن قبول‌نشدن در مرحله ۲ است. برای همین اصلا ناراحت و نگران نباشید و مطمئن باشید دلیلی ندارد که شما سال آینده موفق نباشید.

اما در مورد سومی‌ها: اول به یاد آورید المپیاد یک مسیر انحرافی است. هر کسی باید روزی از این مسیر خاکی و صعب‌العبور وارد مسیر اصلی زندگی شود. این اتفاق برای شما الان رخ داده است. این اتفاق به معنی این نیست که شما استعداد لازم را نداشته‌اید یا کم‌کاری کرده‌اید بلکه اتفاقی بوده که بر اساس ۴.۵ ساعت از زندگی شما رخ داده و اصلا معیاری برای سنجش شما نیست. مطمئن باشید هیچ تلاشی بی‌پاسخ نمی‌ماند و تلاش شما نیز بالاخره روزی پاسخ داده خواهد شد. مدت کوتاهی که تا شروع پیش‌داشگاهی فرصت دارید را استراحت کنید و سعی کنید ثمره واقعی المپیاد (یعنی شیوه حل مسئله) را همراه خود داشته باشید و از این اتفاق شکست‌گونه (در واقع شکستی در کار نیست!) برای خود سکوی پرتابی بسازید. 

دوم خطاب به کسانی که قبول شده‌اند:

اول به شما بابت این رویداد تبریک می‌گویم اما باید بدانید کار شما تازه آغاز شده است. ۳ ماه طاقت‌فرسا را در پیش دارید. اگر خوابگاهی هستید و تا به‌حال تجربه مشابهی نداشته‌اید احتمالا در ابتدا برای شما تجربه آسانی نخواهد بود. اگر هم تهرانی هستید باید رفت‌و‌آمد در ساعات اوج ترافیک و در خیابان‌های شلوغ جردن و ولیعصر را به جان بخرید. 

در مورد دومی‌ها: بایستی بدانید که قبولی امسال شما به معنی طلاشدن شما در سال آینده یا امسال نیست. اگر در طول دوره کم‌کاری کنید قطعا رقیبانتان از شما جلو خواهند افتاد. برای همین سه ماه آینده را زمان استراحت ندانید و ذره‌ای از تلاشتان نکاهید.

در مورد سومی‌ها: فکر نمی‌کنم زیاد لازم به یادآوری شرایط و اهمیت دوره ۴۰ باشد! 

احتمالا به زودی نکاتی را در مورد دوره ۴۰ به شما یادآوری می‌کنیم. در ضمن، به کارهایی که باشگاه برای ثبت‌نام در دوره گفته، دقیقا عمل کنید.

در نهایت ازطرف تیم ۲۰۱۴، برای تمامی شما آرزوی موفقیت در تمامی مراحل زندگی را دارم. 

نظرات 28 + ارسال نظر
تینا سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 22:50

واقعا موندم به چی اعتراض کنم
گفتن توضیح فارسی بدین چیکار میکنین دادم گفتن تمیز بنویسین نوشتم دور جواب آخر خط بکشین کشیدم !
نمیدونم
حال نکردن نمره بدن دیگه !
حالم به شدت گرفته شده
چشمم هم آب نمیخوره نمره ام رو درست کنن-فکر کنین یه درصد بگن 20 الی 30 نمره اشتباه کردن تو تصحیح :)) - و خوشحالم که امسال قبول نشدم که اینو بفهمم چون سال دیگه برا فهمیدنش خیلی دیر بود

اگه واقعا اشتباه کرده باشن مجبورن نمره بدن ولی ممکنه آدم یه اشتباهی کرده باشه و یادش نمونده باشه برای همین نمره نگیره.

تورج سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 22:07

تو این چند روز تا دوره چیکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟

مرور کنید،
اسکچ بزنید،
از لحاظ روحی خودتون اماده کنید،
ورزش هم کنید.

من ! 2 سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 20:17

از من عزیز معذرت می خوام . ندیدمش ! ( فک کردم اولین نفریم که به ذهنم خطور کرده بنویسم من ! ) ( اسممو گذاشتم من ! 2 ))
اعتراض ها مونو بفرستیم به یکی از اون شماره ها هر دوتاش ؟(می بینید چه المپیادی دیوانه ای هستم ؟!!!!!!)

قاسم سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 20:05

تینا خانم حتماً باشگاه برین اگه فک میکنین نمره‌تون رو مرزه!
پارسال اونایی که اعتراضشون گرفت تا اونجایی که من میدونم،
دوتاشون اومدن باشگاه حضوری اعتراض کردن !

قاسم جان، شما حتما "تکمیلی دوره 40" بخون!
واست مفیده!

نیازمند سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 19:38

اقا تورو خدا با اسم بگین هر کدوم میخواین تو چه دانشگاهی و چی بخونین؟
لطفا بگین در انتخاب من هم تاثیر دارد.

تینا سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 16:42

سلام
یه سوال
اگه اعتراض بزنیم بعد خبری نشه نمیشه حضوری اعتراض کرد ؟
یا برگه رو دید ؟

نه نمی‌شه.

من ! سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 16:08

سلام !
الان که توی سایت باشگاه نوشته برای گرفتن کارنامه باید این کار رو بکنیم
: در شهرستان ها: ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از ساعت 9 الی 14
یعنی می تونیم به هر کدوم از ادارات آموزش و پرورش یا مدارس استعداد های درخشان بریم ! یا چی ؟ ! خیلی گنگه میشه کمک کنید (خواهشا !)
فقط تا 5شنبه فرصت اعتراض داریم !

من! سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 14:16

حوصلم سر رفت!

من! سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 13:24

آقا اون نظری که چند تا پایینه به اسم من هست رو من ندادم!
من دیگه میترسم اینجا نظر بدم!

تینا سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 13:18

واقعا رسیدگی میکنن ؟
آخه من یهحرکت بدی هم زدم ...
یه جا جا نشد راه رو توضیح دادم دوره تناوبو نوشتم ولی خوب درست بود جوابم حداکثر ده نمره کم کنن خوب

مهدی سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 12:48

سلام
کی برگه هارو صحیح کرده؟!
من 99.5 شدم قبول نشدم

تینا سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 12:15

سلام
من سوال سه جواب آخر رو هم درست در آوردم ولی بیست و سه از پنجاه گرفتم و واقعا علتشو نمی فهمم ... الان هم نمره ام نود و دو شده این سوالم رو بدن میشم 119 باز شاید بقیه رو هم اعتراض بدم قبول شم ...
معلوم نشد کف چقدره ؟ :(

کف دقیق نمیدونیم هنوز،
حدود100، 105 هستش انگار!
ولی اعتراض حتما بزنید!

دشمن سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 11:50

معلوم شده کدوماتون چه رشته ای میخواین برین؟؟؟

تقریبا!

من ! سه‌شنبه 27 خرداد 1393 ساعت 09:45

اینا که همشون تهرانین !
پس ما چی ... !

بی اعصاب دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 23:16

یه رب تا بازی ..

خیلی گندن نیجریه ایا..

ولی میزنیم ..

!!!!!!!! دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 20:27

105/5

R دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 19:50

خواهشا اونایی که فکر میکردن ولی قبول نشدن نمرهشون رو بگن تا کف بدست بیاد و بتونیم بهتر اعتراض کنیم (93)

تینا دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 18:21

پس حرف یک طلا نشده اینه که دومایی که قبول نمیشن با نا امیدی تمام المپیادو ببوسن بذارن کنار ؟ !
شاید اصلا یه دومی خواست از بعد المپیاد ترک تحصیل کنه !
چه قدر از این حرف بدم میاد ! وای

هر کسی نظر خودشو داره!
عیب شما اینه که زیادی نظر ملّت رو جدّی میگیرید!

امیرحسین دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 16:52

به نظرم اگه برای همه ی المپیادا مرحله دوشونو دو روز کنن بهتره...

S دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 16:10

خواهشا حدود کف رو پیدا کنید

طبق نظر بچه‌های تیم (نه هیچ مرجع رسمی) و نظرسنجی وبلاگ، کف حدود ۱۰۰-۱۱۵ بوده احتمالا.

امیراحسان دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 15:20

چجوری میشه نمره دقیق رو فهمید؟

گرفتن کارنامه از باشگاه

قاسم دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 14:51

پرنده پر نمیزنه تو وبلاگ !

چون این جا، جای پرنده نیس!

R دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 14:32

خواهشا کف دقیقو بیابید به من بکین نمرهی منو 93 دادن در حالی که از سوالات مسخرهی ستاره نوترو نی و سوال 8 که مطمین بودم نمره کامل میکیرم نصف نمره ام ندادن خواهشا کمکم کنید.

کف دقیق اعلام نمیشه

یک طلا نشده! دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 14:29

آقای بهدین فرمایش شما در مورد سال دومی ها متین هست ولی خیلی درست نیست.
همین امسال توی دوره از 9 نفری که سال گذشته در دوره حضور داشتند 7 نفر مجدد قبول شدند و از اون ها 6 تا طلا داشتیم و نفر 7 ام هم خودش درس نخواند وگرنه دلیلی برای طلا نشدن براش نبود.پس از این 11 نفر 6 نفر همون کسانی بودند که یک بار دوره رو دیدندو خیلی از مسائل ذهنی که قراره پیش بیادو یه بار تجربه کردن.
از اون 39 نفر دیگه هم 5 نفر طلا شدند که اکثرا هم در امتحانات بعد از میان دوره نمره هاشون رشد زیادی داشت و خیلی جابه جا شدند مثل آقای حسن پور یعنی بعد از یه تجربه ی میان دوره رو کسب کردن.
پس همون تجربه نداشتن خودش آسیب زیادی به آدم می زنه.احتمال گرفتن طلا هم واقعا میاد پایین چون شرایط واقعا یکسان نیست.
و 20 درصد سهمیه اون قدر کمکی به کنکور نمی کنه.آدم با این همه تلاش و درس خواندن اون نتیجه ای که باید رو نمی گیره به خصوص که بعضی رشته ها هم محدودیت اعمال سهمیه ی نقره و برنز دارن چون طلاها خیلی میرن و ظرفیت پر میشه مثل برق شریف.
کنکور اون قدر آسون نیست که بشه چنین ریسکی کرد.من خودم این اشتباه رو کردم و حالا که 10 روز دیگه کنکورمه میگم مثلا دوستانی که از من پایین تر بودن نمره ی برق شریفو میارن ولی من می تونم از مکانیک شروع کنم به انتخاب.پس من یه جورایی از نظر کنکور برد نکردم و حتی کمی عقبم افتادم.
از نظر علمی هم خوب المپیاد فرصت فدق العاده ای بوده قطعا که آدم چیزی که بهش علاقه داره رو بخونه اما این اتفاق اگه تویه مدت زمان طولانی تری بیافته عمق فهم آدم بیشتر میشه.وقتی توی 1 یا دوسال می خونیم واقعا فهم عمیقی نداریم نمونش توی درس کیهان شناسی و متاسفانه یه جاهاییش واقعا شکل کنکور میشه میگن خانم یا آقای محترم مادرن و رایدنو سوالاش ورو حل کن دیگه حلله!
پس آخرش اون حس عالی فهم عمیقو اینارم اکثر بچه ها ندارن!
پس فکر می کنم بهتره با این قطعیت نگیم که فرصت فوق العاده ای برای دوماس چون این جا یه مسابقس و باشگاهم کسانی رو می خواد که براش شمشیر بزنن ومهم نیس چه قدر خوندن یا چه قدر باهوشن!نه؟!
دیگه ببخشید طولانی شد.

ببینید، حرف شما تا حدودی درسته و کسایی که سال دوم قبول می‌شن، تجربه خیلی خوبی کسب می‌کنن. اما فراموش نکنیم خود من از کسایی بودم که سال دوم قبول نشدم و در نهایت تونستم طلا بشم. همچنین مطمئنم امسال هم از این موارد مشابه خواهیم داشت. بنابراین نمی‌شه حکم کلی داد و تجربه افراد نشون می‌ده حتی دیپلم افتخار باشگاه هم در مراحل بعدی زندگی می‌تونه خیلی به شما کمک کنه برای همین نباید خیلی به این قضیه حساس شد. در نهایت برای شما آرزوی موفقیت در کنکور را دارم.

نجومی دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 13:06

کف چند بوده؟
خواهشا بگید چون برای اینکه اعتراض کنیم خیلی مهمه؟

bored دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 11:51

چرا نتایج اینطوری بود؟

کسایی ک فک میکردم صد درصد میشن نشدن

نجومی دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 11:41

امیدی هست کسی تو اعتراض ها نمرش اضافه بشه و قبول بشه؟

۱۰۰٪. پارسال ۴ نفر قبول شدن.

ب دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 11:29

اقا یه توضیحی کامل برا اعتراض بگید ممنون

توی سایت باشگاه کامل توضیح داده شده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد